جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> سخنرانی

آيت الله فاضل منبر را مهم‌ترين ابزار تبليغاتي در دنياي کنوني مي‌دانستند [دوماهنامه اطلاع رساني-پژوهشي مرکز جهاني علوم اسلامي(پژوهه)]

رسا، سرويس بين الملل: شيخ حسن غلوم از علماي سرشناس شيعه در کويت ضمن تسليت رحلت آيت الله فاضل لنکراني تأکيد کرد: آيت الله لنکراني همواره بر تقويت منبرها به عنوان مهم‌ترين ابزار تبليغاتي در دنياي کنوني تأکيد مي‌کردند.

شيخ حسن علي غلوم، از علماي برجسته شيعه در کويت و مسؤول مرکز فرهنگي دارالزهراء در اين کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کويت، رحلت آيت الله فاضل لنکراني را به محضر مقدس بقية الله الاعظم و عموم علما و شيعيان تسليت گفت و تأکيد کرد: فضل و علم و دانايي اين مرجع عظيم الشأن در مسايل فقهي و اصولي و کلامي بر هيچ کس پوشيده نيست و در اين خصوص آثار زيادي از ايشان به جاي مانده که بايد مورد تحليل و ارزيابي دقيق قرار بگيرد.

وي افزود: افزون بر فضل و دانايي علمي و فقهي اين مرجع عاليقدر که بر هيچ صاحب فني پوشيده نيست، بايد به نکته‌اي مهم در سيره علمي آيت الله فاضل اشاره کرد که کمتر به آن پرداخته شده است و آن تأکيد مستمر معظم‌له بر اهميت دادن حوزه‌ها به منبر و سخنراني‌هاي مذهبي بود.

غلوم خاطر نشان کرد: آيت الله فاضل لنکراني، منبر و سخنراني‌هاي مذهبي را يکي از قوي‌ترين و مؤثرترين وسائل تبليغاتي در دنياي معاصر مي‌دانستند و تأکيد مي‌کردند که اين ابزار و وسيله مؤثر نبايد از ديد تبليغي حوزه‌ها مخفي بماند.

مسؤول مرکز علمي فرهنگي دارالزهراي کويت تأکيد کرد: در آخرين سفري که به ايران داشتم خدمت آيت الله فاضل لنکراني رسيدم و از نظرات و توصيه‌هاي مهم ايشان در خصوص راه‌هاي تبليغ معارف غني اهل بيت(ع) و گسترش اسلام در مناطق مختلف دنيا بهره‌مند شدم. ايشان در اين ديدار تأکيد کردند که حوزه‌هاي علميه بايد با نگاهي کاملاً فني به منبر نگاه کنند و با تلاش و پيگيري مستمر، اين وسيله تبليغاتي را از نواقص و اشکالات پيراسته کنند و روز به روز بر کارايي و غناي آن بيفزايند.

وي تأکيد کرد: آيت الله فاضل دامنه نفوذ منبر در تبليغ اسلام و مبارزه با شبهه‌هاي ديني را بسيار گسترده مي‌ديد و اجازه نمي‌داد حوزه‌ها در بين اين همه وسيله تبليغاتي پيشرفته، منبر را فراموش کنند که اين جنبه از شخصيت ايشان با توجه به جايگاه مرجعيت و فقهي‌اي که داشتند بسيار جالب و قابل تأمل بود.

شيخ غلوم به مقلدان بي‌شمار آيت الله فاضل در کويت اشاره کرد و گفت: اين مرجع عظيم الشأن مقلدان زيادي در کويت داشتند که بعد از رحلت امام خميني(ره) به ايشان رجوع کرده بودند که اکنون همراه با ساير شيعيان در اين مصيبت عزا دارند.