جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> مراسم

تجليل از مقام علمى حضرت آيت الله العظمى فاضل لنكراني(ره) در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

همزمان با آغاز بيست و يكمين نمايشگاه بين الملل كتاب تهران، عصر روز پنج‌شنبه 12/2/87 با حضور دكتر محسن پرويز معاون فرهنگى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و اساتيد حوزه و دانشگاه از مقام شامخ علمى مرجع عاليقدر تشيّع حضرت آيت الله العظمى فاضل لنكراني(قدس سره) تجليل شد.
در اين مراسم از آخرين اثر چاپ شده اين مرجع فقيد، با عنوان تفصيل الشريعة فى شرح تحرير الوسيله، کتاب الغصب رونمايى شد.
در اين نشست علامه نجم الدين طبسى و حجت الاسلام و المسلمين آقاى دكتر پورسيد آقايى به بيان ديدگاه‌هاى حضرت آيت الله العظمى فاضل لنكرانى (قدس سره) و جايگاه علمى ايشان پرداختند.
علامه طبسى با اشاره به آثار ارجمند ايشان، كتاب تفصيل الشريعة را از آثار ماندگار و طراز اول فقه شيعى نام برد و گفت: اين كتاب در مقايسه با ساير كتب فقه شيعى در مقام استدلالى و استنباطى در جايگاهى قرار دارد كه شايد بسيارى از منابع و كتب تفصيل الشريعة در شرح كتاب تحرير الوسيلة امام خميني(قدس سره)  نوشته شده كه اين كتاب نيز در تبعيد به تحرير در آمده بود.
دكتر محسن پرويز نيز در اين نشست با ابراز تأسف از ضايعه از دست دادن اين عالم و مرجع جهان تشيع، خلأ بزرگانى چون آيت الله فاضل لنكرانى (قدس سره) را در عرصه علوم حوزوى مشهود دانستند.
رئيس نمايشگاه بين المللى كتاب تهران و معاون فرهنگى وزارت ارشاد در پايان سخنرانى از آخرين اثر چاپ شده آيت الله العظمى فاضل لنكرانى (قدس سره) با عنوان «الغصب» رونمايى كرد.
در ادامه اين نشست حجت الاسلام و المسلمين آقاى دكتر پور سيد آقايى شاگرد پرورى را يكى از ويژگي‌هاى بارز ايشان عنوان كرد و افزود: وارستگى اخلاقى آيت الله فاضل لنكرانى (قدس سره) در كنار جايگاه علمى ايشان، از اين مرجع عاليقدر چهره‌اى بسيار محبوب در نزد بزرگان و ساير اقشار مردم ساخته است.
در حاشيه اين همايش، در بخشى از سالن سراى اهل قلم، نمونه آثار اين مرجع فقيد جهت بازديد عموم به نمايش گذاشه شد.
در پايان نشست نيز فيلم «خورشيد فقاهت و فضيلت» در ارتباط با آن مرجع بزرگوار پخش شد.