جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> سالگرد ارتحال

حجت الاسلام انصاريان:آيت الله فاضل لنكراني در مبارزات سياسي حضوري فعال داشت

رسا، سرويس سياسي ـ حجت الاسلام حسين انصاريان در مراسم سالگرد حضرت آيت الله فاضل لنكراني (ره) گفت: بايد افرادي که داراي مباني فقاهتي و علمي قوي هستند به منبر روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام حسين انصاريان شامگاه شانزدهم خرداد ماه در مراسم بزرگداشت نخستين سالگرد ارتحال حضرت آيت الله محمد فاضل لنکراني(ره) که با حضور مراجع تقليد، علما، شخصيت‌هاي كشوري و استاني و گروه‌هاي مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: امروز جامعه براي آشنايي با مباني اصيل اسلام نيازمند علمايي قوي در فقه و فقاهت است.
وي با اشاره به هجمه تبليغات دشمنان عليه اسلام، تصريح کرد: در عصر حاضر با وجود تبليغات هزاران سايت اينترنتي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي که به صورت مستمر به تبليغ وهابيت و بهايت مي‌پردازند،  تبليغ دين بايد براساس آيه نفر دگرگون شود.
اين خطيب برجسته تاکيد کرد: کسي که دين را نفهميده نبايد به تبليغ دين رود و جامعه نيز بايد در برابر بي‌سوادان عكس‌العمل نشان دهد.
وي خاطر نشان کرد: بايد در برابر هجمه‌هاي تبليغي دشمنان که رهبر معظم انقلاب از آن به ناتوي فرهنگي ياد کرده است، احساس وظيفه کنيم و از خود ايستادگي نشان دهيم تا مردم را در برابر اين هجمه‌ها مصونيت پيدا كنند.
حجت‌الاسلام انصاريان ادامه داد: فقيهان، اسباب حفظ دين هستند، براي اين که فقه کليد بصيرت، بيداري و شناخت خداست.
وي ياد آور شد: فقه، کل عبادت است و فقيه همه عبادت‌هاي خدا را به جا آورده است، زيرا وقتي عارف به دين باشيم، عامل به آن مي شويم.
حجت الاسلام انصاريان ترس از خدا را تنها براي دين‌شناسان و دين‌داران واقعي دانست و افزود: امروز نود درصد دين‌داران، دين‌شناس نيستند، زيرا دين‌داري امري جدا از دين فهمي است و ما تا دين را نفهميم نمي‌توانيم دين‌دار خوبي باشيم، از اين رو حوزويان بايد مردم دين‌دار را دين‌شناس کنند.
وي فقاهت را داراي جايگاه رفيعي نزد خدا و ائمه اطهار(ع) خواند و اظهار داشت: حضرت آيت الله فاضل لنکراني(ره) خدمات ارزنده‌اي به کشور کرد که تربيت شاگردان و طلاب علوم ديني بخشي از اين خدمات به شمار مي‌آيد.
وي تصريح کرد: اين مرجع تقليد در مبارزات سياسي حضور فعال داشت و حتي با وجود تبعيد و شكنجه‌هاي گوناگون به مبارزات خود ادامه داد و هرگز از انجام وظيفه کوتاهي نکرد.
اين استاد حوزه علميه قم، منش اخلاقي و تربيتي آيت الله فاضل لنکراني(ره) را بسيار ممتاز خواند و اظهار داشت: اين مرجع تقليد براي تربيت فقيهان ماهر در کشور تلاش فراواني كرد که تاسيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گامي بزرگ در اين راستا بود.
وي گفت: علمايي که با هجرت از موطن خود به حوزه‌هاي علميه رفتند و براي شناخت دين تلاش کردند و مردم را آگاه ساختند، داراي جايگاه رفيعي هستند.