جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

حضور حجة الاسلام والمسلمين آقاي سيد عبدالعزيز حکيم در دفتر حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني (قده)

 

حجة الاسلام والمسلمين آقاي سيد عبدالعزيز حکيم رئيس مجلس اعلاي عراق به همراه جمعي درعصر روز پنج‌شنبه 24/8/86 دردفتر مرحوم آية الله العظمي آقاي فاضل لنکراني حضور يافت و با اعضاي دفتر و نيز فرزند آن مرجع بزرگ ديدار و گفتگو نمود.

ايشان ضمن تسليت مجدد به مناسبت اين مصيبت بزرگي که بر اسلام و شيعه وارد شده اظهار داشتند: آن مرجع بزرگ نسبت به همه شيعيان توجه خاصي داشتند  و هرگاه که من با ايشان ملاقات مي نمودم از نزديک ملاحظه مي کردم که چه مقدار نسبت به قضاياي عراق دلسوزانه توجه مي‌کنند و تعجب اين بود که آگاهي ايشان از جزئيات عراق بسيار وسيع بود.

حجة الاسلام و المسلمين حکيم درادامه اظهار داشت: از اينکه فرزند آن مرحوم راه علمي و فقهي آن مرجع را ادامه مي دهند خوشحال هستم و آرزو مي کنم ايشان بتوانند خدمات آن مرجع بزرگ را ادامه دهند.

فرزند مرجع فقيد شيعه آية الله آقاي حاج شيخ محمد جواد فاضل ضمن تشکر و قدرداني از حضور ايشان و عنايت و محبت ايشان اظهار داشت: والد راحل به همان اندازه که نسبت به قضاياي ايران و شيعيان ايران توجه داشتند به همان اندازه نسبت به شيعيان سائر نقاط دنيا خصوصاً عراق و حوزه علميه نجف توجه ويژه داشتند.

ايشان گفتند يکي از آرزوهاي بزرگ پدر اينجانب احياء حوزه علميه نجف و شکوفائي مراکز علمي عراق بود. و هميشه معتقد بودند که مشکلات کنوني عراق بايد بدست روحانيت و مرجعيت و زعماي ديني وملت عراق حل شود.

استاد حوزه علميه در ادامه افزود: والد راحل ريشه مشکلات درعراق را ، حضور اشغالگران مي دانستند و معتقد بودند تا اينها از اين کشور خارج نشوند، عراق هم به آرامش واقعي دست پيدا نمي کند.