جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> مناسبت

برگزاری مجلس عزاداري در مکّه مکرّمه و محل بعثه سابق مرجع فقيد جهان تشيّع حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني(رضوان الله عليه) در سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع)

بسمه تعالي

  در سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع) مجلس عزاداري بسيار باشکوهي در مکّه مکرّمه و محل بعثه سابق مرجع فقيد جهان تشيّع حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني(رضوان الله عليه) با حضور نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) و مراجع عظام تقليد(دامت برکاتهم) و نمايندة محترم شهر قم در مجلس شوراي اسلامي برگزار گرديد.

  در اين مجلس بيش از هزاران تن از مردم متديّن و عزادار و علماء و روحانيون و مديران کاروان و کاروان‌هايي از تهران و بسياري ديگر از استان‌هاي کشور، از سراسر منطقة عزيزيه مکه شرکت نمودند. کثرت و ازدحام جمعيت به حدّي بود که عزاداران از داخل بعثه فراتر رفته و در بيرون از بعثه و خيابان اطراف نشسته بودند.

  اين مجلس با عظمت، با قرائت آياتي از کلام الله مجيد و ذکر مصيبت شهادت امام باقر(ع) آغاز و با سخنراني حجج اسلام والمسلمين آقايان فرشاد و صمدي يزدي ادامه يافت.

  موضوع سخنراني پيام حج از لسان امام باقر(ع) بود و سخنرانان جلسه ياد‌آور شدند: اين مجلس با شکوه به عنوان تجليل از مقام امامت به ويژه حضرت امام محمد باقر(ع) و نيز تجليل از مقام منيع مرجعيت و فقاهت از سوي بيت مرجع فقيد شيعه حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني(رحمة الله عليه) تشکيل شده است.

  در خاتمه مجلس نيز از جانب هيأت اعزامي بيت معظم له از همه حضار و عزيزان عزادار تشکّر و قدرداني گرديد.