جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

تقدير مرجع عاليقدر حضرت ایه الله العظمي سيستاني از مرکز فقهي ائمه اطهار (علیهم السلام) در دیدار با ایه الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکراني در نجف اشرف

 

 

آيت‌الله العظمی  سيستاني ضمن تقدير از فعاليت‌هاي مركز فقهي ائمه اطهار و خدمات مرحوم حضرت آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني (رحمه الله عليه)، تكيه بر مباني فقه اهل بيت عليهم السلام را مورد تأكيد قرار دادند.
 
حجت الاسلام استاد ميرزا يكي از اعضاي دفتر آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني به خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي گفت: هفته گذشته به دعوت جمعي از علماء‌ و بزرگان نجف اشرف آيت‌الله حاج شيخ محمدجواد فاضل لنكراني به كشور عراق سفر نموده و ضمن زيارت عتبات عاليات و استفاده از فيوضات معنوي قبور مطهره، با مراجع بزرگ نجف و علماء ملاقات‌هائي داشت. وي افزود: ايشان در ملاقاتي كه با حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني مدظله العالي داشتند ضمن اين كه معظم له به گرمي از ايشان استقبال نمودند ياد و خاطره والد راحل ايشان حضرت آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني (رحمه‌الله عليه) را گرامي داشتند و براي ايشان علو درجات را از خداوند بزرگ خواستار شدند.
آيت‌الله العظمي سيستاني در مورد حوزه علميه به نكته بسيار مهمي اشاره فرمودند و آن اين كه متأسفانه در اين اواخر ديده شده است كه برخي از نوشته‌ها و مكتوبات با استفاده از برخي مباني غيرصحيح به دنبال حل مسائل فقهي هستند و از اصول مسلم و روايات مسلمه عدول مي‌شود.

معظم له افزودند: آقايان بايد توجه داشته باشند كه براي حل مشكلات امروز جامعه و دنياي اسلام فقه شيعه بسيار غني است و فقط بايد با تكيه بر مباني فقه اهل بيت عليهم السلام بتوانيم پاسخگوي مسائل و مشكلات باشيم. قطعاً فقه ساير مذاهب نمي‌تواند حل مشكلات را بدنبال داشته باشد.
 
اين مرجع تقليد خطاب به آيت‌الله محمدجواد فاضل ضمن اشاره به اهتمام ايشان و ديگر علماي حوزه به فقه قدما، اظهار داشتند: اين جانب نسبت به مركز فقهي ائمه اطهار عليهم السلام كه مرحوم والد شما آن را بنيان گذاشتند و شما هم بعد از ارتحال ايشان آن را ادامه مي‌دهيد قدرداني مي‌كنم و از اين كه در اين مركز جنابعالي فضلاي متعددي را در مسير تفقه دين به معناي صحيح تربيت كرده و علاوه بر فقه قدماء به مسائل روز هم توجه مي‌كنيد تقدير مي‌نمايم.
حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني با تأكيد بر اهتمام فضلاء به حضور در مجالس درس و اعتناء به تقريرنويسي به شيوه گذشتگان، گفتند: امروز برخي از مسائل و انديشه‌ها پيرامون دين، روحانيت و مرجعيت مطرح است كه بايد همگان به آن توجه داشته باشيم و به تمام جهات امور و مسائل توجه نماييم.
در اين ديدار آيت‌الله محمد جواد فاضل لنكراني ضمن تشكر از عنايات اين مرجع معظم به مركز فقهي ائمه اطهار عليهم السلام جزئيات بيشتري از فعاليت اين مركز را به اطلاع ايشان رساند و معظم له مجدداً ضمن تقدير براي استمرار فعاليت اين مركز دعا نموده و فرمودند: والد راحل شما درست متوجه شدند و در زمان مناسب به فكر اين ضرورت افتادند و براي تقويت و حفظ حوزه علميه بر همان اساس صحيح خودش اين كار را انجام داد.
آقاي استاد ميرزا در ادامه گفت: اظهارات حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني موجب اعجاب حاضران شد و اطلاعات جامع و دقت فراوان اين مرجع تقليد و وسعت نظرشان در همه امور براي همه جالب توجه بود.