جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> مناسبت

عاشورای دوّم، پیامی از مرحوم آیة الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) به مناسبت فاطمیه

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم
«السلام عليك يا أيّتها الصّديقة الشّهيدة»

در آستانه سالگرد شهادت بزرگ بانوى اسلام وجهان فاطمه زهرا سلام الله عليها قرار داريم.
وجود شريفى كه مورد مباهات حق تعالى و ميوه دل رسول خدا (صلى الله عليه وآله) و همسر امير المؤمنين على (عليه السلام) و مادر امامان معصوم ما است.
آن حضرت بزرگترين بانوى عالميان است. گرچه در قرآن كريم خداوند نسبت به حضرت مريم فرموده است «واصطفاك على نساء العالمين»، امّا برحسب روايات معتبره اين اختيار واصطفاء از آن جهت بوده است كه حضرت مريم بدون شوهر ولادت حضرت عيسى (على نبيّنا وآله وعليه السلام) را محقّق ساخت و از اين جهتِ خاص، حضرت مريم(عليها السلام)نظير نداشت. امّا مقام و عظمت حضرت فاطمه(عليها السلام)در علم و عصمت و طهارت و عبوديّت و بندگى بر همه زن هاى عالم از ازل تا ابد برترى دارد.
لازم است شيعيان و مسلمانان روز سوّم جمادى الثاني كه مصادف با شهادت آن صدّيقه كبرى است و از طرف دولت جمهورى اسلامى تعطيل عمومى است را گرامى دارند و با برپايى مراسم سوگوارى وعزادارى و به راه انداختن دستجات، اين روز را به عاشورايى دوّم تبديل نمايند، همان طورى كه به حمد الله در چند سال اخير، اين ملّت فاطمى به وظيفه خويش به نحو احسن عمل كردند و لازم است از اين جهت تقدير وتشكر نمايم. روشن است كه تكريم و احترام به زهراى اطهر، همانا تعظيم پيامبر (صلى الله عليه وآله) و اجر رسالت آن حضرت است.
ملّت عزيز وبزرگوار ايران با تمسّك به حبل محكم ونا گسستنى اهل بيت (عليهم السلام)  افتخارات بزرگى را در صحنه هاى انقلاب آفريد و با همين نيرو به پيش مى رود; بايد بدانيم رمز موفقيت ما، ارتباط وايمان كامل به مكتب ائمه طاهرين وتوسّل به آن ذوات مقدّسه است. هويّت واقعى ما، تشيّع حقيقى و اسلام راستين است. خداوند متعال هرچه بيشتر ما را از عنايات كوثر خويش فاطمه زهرا(عليها السلام) بهره مند بفرمايد.
محمّد فاضل لنكرانى
15/4/84