جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار فرمانده نيروى انتظامى آقاى احمدى مقدم به همراه جمعى از مسئولين نيرو

 

 بسم الله الرحمن الرحيم
فرمانده نيروي انتظامي آقاي احمدي مقدم به همراه جمعي از مسئولين نيرو، در عصر يکشنبه 9/2/86 با مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مد ظله العالي ديدار نمود. ايشان ابتداء گزارشي از عملکرد نيرو و نيز خصوصيات واهداف طرح امنيت اجتماعي ارائه نمود سپس آية الله العضمي فاضل لنکراني ضمن خوش آمد گوئي و تقدير از فعاليت‌هاي ارزنده پليس و نيروي انتظامي فرمودند:
مهمترين خصيصه وويژگي انقلاب ما اسلامي بودن آن است و هيچ ويژگي مهمتر وارزنده تر از اين جهت نيست از اين جهت همه نهادها و مسئولين لازم است به اين جهت اهميت بيشتر دهند وسعي وافر در اسلامي‌تر نمودن جامعه نمايند.
ايشان فرمودند: برطبق آيه شريفه " الذين ان مکنّاهم في الارض اقاموا الصلاة وآتوا الزکاة وامروا بالمعروف ونهوا عن المنکر" لازم است تمام کساني که به برکت نظام اسلامي مسئوليتي پيدا نموده اند درکنار ترويج صلاه وزکوة، مسئله امر به معروف ونهي ازمنکر را درجامعه پياده نمايند. اين امر توقع وانتظار خداوند از بندگان صالح ومؤمن است . نمي توان جامعه را رها کرد و به حال خود وگذار نمود که هرکس هر عملي را به بهانه آزادي درجامعه انجام دهد.
معظم له در ادامه فرمودند: مردم عزيز ما به خوبي مي‌دانند که فوائد وآثار وبرکات فريضه امر به معروف ونهي از منکر نصيب خود آنان مي شود. اين مردم هستند که در درجه اول از اين فريضه سود مي برند واينطور نيست که اين جهت مربوط به حکومت و نظام فقط باشد.
ايشان فرمودند: کار اخير شما در حفظ امنيت اجتماعي و اخلاقي مورد تقدير است و همه دلسوزان ومتدينين را خوشحال نموده اما بايد توجه داشته باشيد که اولا مردم بدانند که براي حفظ امنيت اجتماعي و براي حفظ جوانان وفرزندان آنان اين کار را انجام مي دهيد، از اين جهت مراقبت کنيد که در اين امر از خشونت بپرهيزيد و مباداکسي بي‌جهت گرفتار شود بايد با برخورد مناسب اسلامي و با گفتار همراه با عطوفت ومهرباني جواناني که ناخواسته دردام دشمن قرار گرفته اند را نجات دهيد وبالاخره بايد ضمن رعايت دقيق همه شرائط امر به معروف ونهي ازمنکر جوانان ودختران وپسران ما بفهمند که شما براي خدمت به آنان ونيز مقابله با باندهايي که از اين جوانان سوء استفاده مي‌کنند به پا خواسته ايد.
ايشان فرمودند، شما به کارخودتان با قاطعيت ادامه دهيد واز انتقادهاي گروهها و اشخاص نهراسيد بايد بانيّت خالص و به عنوان اجراء وظيفه الهي اقدام کنيد . البته بايد همه نهاد ها و گروههاي انقلابي به سهم خودشان فعاليت کنند بايد درکنار کار عظيم شما کارهاي فرهنگي نيز بشود اما به بهانه اين مطلب نبايد از ارزش کار شما کاسته شود.
ايشان در آخر فرمودند من براي موفقيت شما و همه مسئولين خدمت‌گذار دعا مي‌کنم.