جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار اساتيد بسيجي حوزه و دانشگاه در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اساتيد بسيجي حوزه و دانشگاه در معيت حجة الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري مدير محترم حوزه و حجة الاسلام و المسلمين يثربي نماينده محترم قم در مجلس شوراي اسلامي با مرجع بزرگوار حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مد ظله العالي ديدار نمودند .

در آغاز ديدار آقاي حسيني ضمن تشکر از معظم له اظهار داشت فضاي کنوني با سالهاي گذشته متفاوت است و حرکت و اتحاد حوزه و دانشگاه به نحو چشمگيري دنبال مي شود .

سپس حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مد ظله ضمن ياد آوري جايگاه شهيد مفتح در انقلاب و در ايجاد ارتباط بين حوزه و دانشگاه فرمودند : (از کارهاي بسيار بزرگ حضرت امام براي حفظ دين و کشور ايجاد وحدت ريشه دار و عميق بين حوزه و دانشگاه است در گذشته استکبار به وسيله طاغوت پهلوي به ايجاد تنافر و تضاد بين اين دو گروه نمودند به طوري که نمي شد نام يکي را در حضور ديگري برد . به برکت انقلاب، اين دو قشر که رکن مملکت و نظام هستند با يکديگر اتحاد پيدا نمودند و مهمترين سد در برابر استکبار همين امر است) . ما همانطوريکه طلاب را فرزندان خود مي دانيم و در سخت ترين حالات از خدمت به آنان مضايقه نداريم ، دانشجويان عزيز را نيز فرزندان خود و انقلاب و اسلام مي دانيم و کشور به هر دو قشر نياز دارد . هر دو قشر بايد نعمت بزرگ انقلاب را پاس بدارند و براي حفظ آن از هيچ امري دريغ نورزند . هر دو قشر بايد بدانند افرادي به فکر نفوذ در حوزه و يا نفوذ در دانشگاه هستند تا بتوانند اين دو را از اهداف اصلي خود متوقف سازند . امروز بايد بيش از گذشته دانشگاه و حوزه بيدار باشند من از مسئولان مي خواهم که نقش روحانيت واقعي و دانشجويان عزيز و اصيل را توجه داشته باشند و بايد همه در رفع مشکلات اين مردم عزيز بکوشد .

(27/9/1381)