جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار مفتى اعظم سوريه

 

مفتي اعظم سوريه آقاي دکتر احمد حسّون با مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني ديدار و گفتگو نمود : حضرت آيت الله فاضل فرمودند :
يکي از ترفند هاي بزرگ استکبار و آمريکا ايجاد اختلاف بين شيعه و سني است اين دو گروه بيش از هزار سال است که در کنار يکديگر زندگي نموده اند و هيچ مشکلي نداشتند فقهاي بزرگ شيعه با فقهاء بزرگ اهل سنت ارتباط داشته اند . بايد کاري کرد که مسلمانها روز به روز در دنيا قوي تر شوند بايد کاري کرد که دنيا بر مسلمانان سيطره پيدا نکند .
ايشان فرمودند : دنياي کفر خصوصا ً آمريکا به دنبال اضمحلال هر دو مذهب هم شيعه و هم سني است . در دنياي روز، اسلام يک مکتب منطقي است و بحمد الله بسيار قوي رو به گسترش است و دنياي کفر از اين امر احساس خطر نموده است .
معظم له فرمودند : اين امر نسبت به عراق در شرائط کنوني بسيار خطير است . بايد علماء اهل سنت و بزرگان شيعه هر دو سفارش به عدم تفرقه و عدم اختلاف نمايند . بايد همه بدانيم اگر اين اختلاف پيش برود روزهاي بسيار ناگواري براي اسلام در اين کشور وجود دارد . بايد کاري کنيم که اساس اسلام که متقوم به اين دو مذهب است باقي بماند و وظيفه اولي در اين امر بر عهده علماء دو مذهب است .