جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

گزارشي از ديدار طلاب حوزه هاي علميه سراسر کشور شرکت کننده در ششمين اردوي تربيت معلم قرآن کريم با حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني دامت برکاته

 

  بسمه تعالى
 در اين ديدار ابتدا سرپرست اين گروه گزارشي از فعاليت اين اردو را به محضر حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني ارائه داد و سپس خواستار رهنمودهاي معظم له شد .
حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني ضمن خوش آمد گويي به حاضران طي سخناني فرمودند : اصلي ترين منبع احکام شرع و دستورات دين ما «کتاب الله» است . که مورد توجه خاص همه فرق اسلامي است . که اگر کوچکترين خدشه اي در اين کتاب مقدس وارد شود همگان با جديّت کامل به مقابله بر مي خيزند . از اين رو آشنايي هر چه بيشتر با قرآن از ضرورياتي است که بر ما لازم است در راستاي آن کوشا باشيم . و اين که شما برادران عزيز در اين زمينه فعاليت مي کنيد بسيار جاي قدر داني و تشکر دارد .
معظم له ضمن توصيه به فراگيري به علوم مختلف قرآني آشنايي با تفسير قرآن را در رأس آن دانستند و ضمن معرفي برخي از مهمترين تفاسير قرآن به نقد و بررسي گوشه اي از آن تفاسير پرداختند . حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني در پايان سخنان خويش حاضران را به حفظ قرآن و تدبّر در ان توصيه فرمودند و رشد و تعالي انسان را در انس با قرآن و رعايت آن برشمردند و فرمودند : شرايط فعلي فرهنگي جامعه ايجاب مي کند که تلاش و کوشش در اين زمينه بايد دو چندان شود .
و بدانيد که از برکات و آثار قرآن که يکي از آنها رفع مشکلات در دنيا و آخرت است بهره مند خواهيد شد . ان شاء الله
در اين ديدار حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مد ظله با اشاره به جريانات اخير و حوادث مهم جاري در لبنان فرمودند : مقاومت نيروهاي خوب الله امروزه تداعي همان معني را دارد که پيامبر اکرم(ص) درباره امير المؤمنين (ع) در مقابل با عمرو بن عبدود فرمود که : لقد برز الاسلام کله الي الکفر کلّه، امروز، همينطور است که تمام اسلام در مقابل تمامي کفر قرار گرفته است .
ايشان ضمن انتقاد شديد از دولتهاي اسلامي منطقه فرمودند : روشن است که طراحي اين عمليات از قبل تحت فرماندهي آمريکا و با موافقت اين دولتهاي بي تفاوت بوده است و اين دولتها بدانند که در آينده اسرائيل به مقابله با آنان هم خواهد پرداخت .
معظم له ضمن اشاره به لزوم وحدت بين مسلمانان فرمودند علماء جهان اسلام امروز بايد بيدار تر از گذشته باشند و بدانند اسلام عزيز در شرائط بسيار حسّاسي است و همانطوريکه قبلا در پيام مربوط به لبنان گفتم امروزه دشمنان نقشه هاي فراواني را براي منهدم نمودن اسلام طراحي کرده اند .
ايشان در پايان از همه مسلمانان خواستند از هر طريق ممکن حزب الله و مردم مسلمان لبنان را ياري نمايند و قطعا اين امر مرضي پيامبر اکرم (ص) و امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف خواهد بود