جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

در ديدار فرزند ارشد امام موسى صدر با معظم له : جامعه امروز نيازمند امام موسي صدر است

 

آيت الله فاضل:جامعه امروز نيازمند امام موسي صدر است

فرزند ارشد امام موسي صدر صبح امروز شنبه با سفر به شهر مقدس قم با آيت الله صافي گلپايگاني و آيت الله فاضل لنكراني ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش خبرنگار رسا، سيد صدر الدين صدر، فرزند ارشد امام موسي صدر روز شنبه در سفر به شهر مقدس قم با چند تن از مراجع تقليد قم ديدار و ايشان را از آخرين وضعيت آيت الله موسي صدر و همچنين اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادي ايشان آگاه كرد.
آيت الله صافي گلپايگاني در اين ديدار با اشاره به ربوده شدن آيت الله امام موسي صدر آن را دسيسه‌اي حساب شده عنوان كردند و فرمودند: عده‌اي شخصيت و نفوذ ايشان را موجب از بين رفتن مقاصد خود مي‌دانستند. از اين رو در صدد جلوگيري از حضور ايشان در مجامع بين المللي و اسلامي بودند.
ايشان ادامه دادند: البته بنده تصور نمي‌كنم كه اين ترفند تنها كار قذافي و دولت او بوده است؛ بلكه ديگراني هم بودند كه به وي، محبوبيت او و نفوذي كه در لبنان و مصر داشت حسادت مي‌كردند. زيرا در صورت ماندگاري امام موسي صدر ديگر جايي براي كسي باقي نمي‌ماند.
آيت الله صافي زنده نگه داشتن ياد و خاطره امام موسي صدر و پيگيري‌هاي مستمر مسئولين كشور‌هاي اسلامي را براي مشخص شدن وضعيت ايشان خواستار شدند و ادامه دادند: افرادي كه داراري نفوذ و جايگاه هستد به گونه‌اي كه به سلامت امام موسي صدر صدمه‌اي وارد نشود مي‌بايست از هر راهي كه لازم مي دانند براي آزادي ايشان اقدام كنند. ما نيز هر اقدامي در اين راستا بتوانيم انجام خواهيم داد.
آيت الله فاضل لنكراني نيز جامعه امروز اسلامي را نيازمند امام موسي صدر دانستند و تأكيد كردند: ما هم خواستار آزادي و نجات ايشان هستيم و اميدواريم هر چه زودتر به سوي جامعه اسلامي بازگردند.
در ادامه اين سفر سيد صدر الدين صدر، رييس مركز مطالعات و تحقيقات امام موسي صدر در گفتگو با رسا، آيت الله امام موسي صدر را فرزند و تربيت يافته حوزه عليه قم خواند و در خصوص هدف خود از سفر به حوزه علميه قم گفت: با توجه به اينكه پيگيري سرنوشت امام موسي صدر به مراحل حساسي رسيده است، در سفري كه به ايران و قم با هدف پيگيري جدي اين قضيه داشتيم، براي راهنمايي گرفتن از مراجع تقليد خدمت ايشان رسيديم و مراجع تقليد بر رسيدگي سرنوشت امام موسي صدر تأكيد فراوان داشتند. در اين ديدارها درباره ابعاد مختلف و گسترده سرنوشت امام موسي صدر و آخرين پيگيري‌‏ها در ايران و لبنان گفت‌‏وگو شد.