جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> مناسبت

پيام حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مدظله العالي به جشنواره هنر آسماني

 

بسم الله الرحمن الرحيم
 

خداوند متعال را سپاسگزاريم که بشر را آفريد و نعمت بزرگ تعلم و آگاهي و پيمودن وادي دانش و معرفت را عطا فرمود . به حق مي توان گفت در ميان تمامي زيبائيها ، هنر فکر کردن و آموختن ، هنر کشف واقعيات از برترين آنهاست . حيات و رشد انسان و بلکه مجموعه هستي در گرو انديشيدن و خلق افکار صحيح و تولد و جوشش چشمه هاي دانش و حکمت است . حوزه مقدسه علميه قم که به فضل خداوند تبارک و تعالي و عنايت خاصه ولي الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف ، امروزه بزرگترين پايگاه علمي و ديني به شمار مي رود و در درون خود فضلاء و انديشمندان و نخبگاني را تربيت نموده و بحمدالله مراحل رشد و تکامل خود را طي مي کند ، از آن جهت که متکفل امر هدايت جامعه و ارشاد مردم خصوصا نسل جوان است و از آن جهت که مخاطبين فراوان در طبقات مختلف و متعدد دارد لازم است در زمان معاصر در انتقال معارف ديني از تمام ابزارهاي لازم و جذاب و متناسب بهره جويد . بايد حوزويان در مقابله با تمامي تهاجم ها و براي امحاء افکار باطلي که قصد تخريب دين و فرهنگ ما را دارند ، از ابزار نافذ هنري صحيح استفاده نمايند .
بسيار خوشحالم که در مجموعه اين حوزه بابرکت که اعضاي آن به دنبال علم و معنويت و اخلاق و هدايت مي باشند - که اين امر نيز هنري است گرانسنگ - چهره هايي از آنان خود را مسلح و مجهز به ابعاد ديگري از هنر ساخته و مجموعه اي عظيم از هنرمندان متعهد و با فضيلت را تشکيل داده اند . تشکيل جشنواره هنر آسماني را تحسين نموده و ضمن تشکر از کساني که اساس اين امر را بنا نهاده و از فضلائي که در اين جمع شرکت نموده سفارش اکيد دارم که عزيزان از مقوله هنر براي احياي هرچه بيشتر دين و معارف ديني و براي تحقق حيات طيبه مردم استفاده نمايند .
از خداوند متعال عاجزانه مسئلت دارم که همه امور ما و حوزويان را در مسير رضاي خويش قرار دهد که تحصيل رضايت حق تعالي خود هنري است که به آساني به دست نخواهد آمد.

 

محمد فاضل لنکراني
10/12/85