جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام مرجع عظيم الشأن آية الله العظمي فاضل لنکراني به مناسبت ارتحال آية الله آقاي حاج ميرزا علي فلسفي قدس سره الشريف

 

 بسم الله الرحمن الرحيم
اذا مات المومن الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لا يسدها شيء

دريافت خبر ارتحال عالم بزرگوار فقيه متقي و وارسته حضرت آية الله آقاي حاج ميرزا علي فلسفي قدس سره الشريف موجي کامل از تاثر و اندوه ايجاد نمود .
آن مرد بزرگ که از تربيت يافتگان حوزه مقدسه نجف اشرف و از تلامذه برجسته آية الله العظمي خوئي رضوان الله تعالي عليه بود بعد از مراجعت به ايران، جوار مقدس ثامن الحجج علي بن موسي الرضا عليهما آلاف التحية والثناء را برگزيد و با استضائه از انوار مقدس رضوي به تدريس و تربيت فضلاء و بزرگان همت گماشت و جداً به حوزه مقدسه مشهد رونق کامل و عظمت علمي بخشيد و شاگردان بيشماري را با مکتب فقهي و اصولي خويش آشنا ساخت .
اين جانب اين مصيبت را در درجه اول به مقام والاي حضرت بقية الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف تسليت عرض نموده و در مرتبه بعد به حوزه هاي علميه و علما و بزرگان خصوصا حوزه مقدسه مشهد و بازماندگان و فرزندان و دامادها و بالاخص جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمين آقاي حاج شيخ محمد فلسفي دامت افاضاته . و از خداوند مسئلت مي نمايم که در آينده نزديک ايشان بتواند تا حدي اين ضايعه را جبران نمايند و بالاخره ارتحال چنين شخصيتي در شرايط فعلي هم از جهت فقدان و از دست دادن آنان موجب تاثر است و هم از جهت عدم اقتضاء و شرايط براي تربيت چنين زوادي.
از خداوند متعال مسئلت مي نمايم که درجات ايشان را متعالي و در اين ايام که مصادف با عاشوراي حسيني است ايشان را با ابا عبدالله الحسين عليه السلام محشور و هرچه بيشتر مورد عنايت حضرت رضا عليه السلام قرار دهد.
 

عاشواري 1427
محمد فاضل لنکراني