جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام حضرت آيت الله العظمى فاضل لنكرانى «مدظله العالي» به همايش «نقدي بر باورهاي وهابيت»

 

 نشست علمي»
نام نشست: زخمي بر پيکره دين
موضوع نشست: نقدي بر باورهاي وهابيت
برگزار کننده: مرکز جهاني علوم اسلامي
گستره اجرا: حوزه علميه و دانشگاه هاي استان خراسان

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدالله رب العالمين و الصلاه والسلام علي سيدنا و نبينا ابي القاسم محمد و علي اله الطيبين الطاهرين المعصومين و لعنه الله علي اعدائهم اجمعين .

سلام و صلوات خداوند و ملائكه بر خاتم پيامبران محمدبن عبدالله (ص ) و اهل بيت طاهرين ايشان كه حاملان حقيقي وحي الهي و حافظان رسالت نبوي اند و حقيقت دين در كلام و سنت و روش آنان متجلي است در طول تاريخ اسلام دشمنان اسلام همواره براي مقابله با دين و مكتب , اين انوار مقدسه و مكتب آنان را مورد هجمه قرار مي دادند. براي هر مسلمان با انصافي روشن است كه بهترين تعريف از توحيد و ساير صفات خداوند و زيباترين الگوي موحدان همانا اين ذوات نوراني بوده اند آنگاه اين مسلك مجعول و ساخته و پرداخته كفر و بيگانه يعني وهابيت در راس حملات جاهلانه نحوه خلاف اين معني را به آنان و پيروان ايشان نسبت داده اند آيا از خود سوال نموده ايد كه چرا وهابيت افترا شرك را بر مذهب اهل بيت وارد نموده اند چرا شيعه را مشرك و خون و جان و مال آنان را مباح مي شمردند اين نيست مگر آنكه هدف اساسي آنان حذف اهل بيت از پيكره اسلام و در حقيقت تهي نمودن اسلام از اين حقيقت كه مساوي با نفي اصل اسلام است مي باشد.
روشن است كه در زمان كنوني اين مسلك كه غده سرطاني دين است و دين داران را و حتي كساني را كه پيرو مكتب اهل بيت عليهم السلام نيستند مورد تهديد قرار داده است با شتاب بيشتري و در دامنه وسيع تري به فعاليت شيطاني خود ادامه مي دهد از اين جهت وظيفه حوزه هاي مقدسه علميه و مراكز ديني و علمي و فرهنگي آن است كه با معرفي چهره واقعي اين گروه منحرف و اظهار بيزاري و تبري جستن از آنان مردم مسلمان خصوصا نسل جوان را آگاه نمايد و به همه دنيا و مكاتب موجود در عالم اعلام شود كه اسلام از اين گروه بري است و نبايد افكار و عقايد و اعمال زشت و وحشيانه آنان به نام اسلام عزيز تمام شود بايد به همه گفته شود كه اينان اسلام حقيقي كه همراه با رافت و محبت و عطوفت و رحمت است را تبديل به اسلام خشن متعصب و جامد و متحجر نموده اند.
مردم دنيا خاطره تلخ يورشهاي مكرر آنان را بويژه در سالهاي 1216 و 1221 و 1225 به اعتاب مقدسه عراق و قتل هزاران مسلمان در كربلاي معلا و جسارت به بارگاه ملكوتي سيدالشهدا اباعبدالله الحسين عليه الاسلام و محاصره نجف اشرف , از ياد نبرده اند.
مرحوم علامه فقيه سيدجواد عاملي در كتاب گران سنگ مفتاح الكرامه (در جلد 7 , ص 653 ) درباره حوادث سال 1225 چنين مي فرمايد :
مع تشويش اليال و اختلال الحال و قداحاطت الاعراب من عنيسزه القاتلين بمقاله الوهابي الخارجي بالنجف الاشرف و مشهد الحسين و قد قطعوائطرق و نهيوا زوار الحسين بعد منصر فهم من زياره نصف شعبان و قتلوا منهم جمعا غفيرا.
و نيز خاطره شوم و فاجعه بزرگ جنايت تخريب قبور ائمه بقيع از ذهنها پاك نشده است و هرگز تاريخ جنايات علمي و اعتقادي و ديني اين گروه و تحريفها و بدعتها و انحرافهاي عظيم آنان در دين را فراموش نخواهد كرد. تاريخ ننگين اين فرقه منحرف مملو از سفاكي و قتل نفوس و محترمه و هتك اعراض بوده و امروزه در عراق و برخي ديگر از بلاد شاهد تكرار همان وحشيگري ها و تعرضات بر امكنه مقدسه و مساجد و حسينيه ها و تجمعات مذهبي و نمازهاي جمعه و جماعات و توهين به شيعيان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت هستيم .
اينجانب از كنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها و از حرم اهل البيت عليهم السلام ضمن اظهار خلوص و سلام و ارادت به مضجع شريف ثامن الائمه علي بن موسي الرضا عليه آلاف التحيه و الثنا به شما بزرگان و نويسندگان و اهل نظر در اين نشست علمي كه به جهت نقد باورهاي وهابيت همت گمارده ايد و درصدد آن هستيد كه زخمي را كه اين فرقه ضاله بر پيكره دين وارد آورده اند التيام بخشيد , درود فرستاده و از مسئولين محترم تشكر و قدرداني مي نمايم و چند نكته را مورد توجه قرار مي دهم .
     1 ـ با تحقيق و مطالعه و غور در كتب تاريخ دويست ساله اخير , فجائع و ظلمهائي را كه اين گروه ضال بر اسلام و بلاد اسلامي و آثار آن و بر مسلمانان و بالاخص شيعه وارد نموده اند را استخراج و به زبانهاي متعدد و در سطح مختلف منتشر و مردم را از خطرات اين فرقه بر حذر نمائيد.
     2 ـ هرچه سريعتر با تشكيل كلاسهاي تخصصي و جلسات علمي به نقد انحرافات و باورهاي آنان بپردازيد وبا تربيت مبلغين جلوي هرگونه نفوذ و رخنه در مجامع فرهنگي گرفته شود.
     3 ـ لازم است مراكز علمي خصوصا حوزه هاي علميه به اين امر اهتمام بيشتري داشته باشند و دانشجويان و طلاب عزيز را از خطرات و تهديدهاي اين گروه آگاه و آنان را از اين جهت بيمه سازند و نيز انتظار آن است كه رسانه هاي عمومي و تاثيرگذار خصوصا صداوسيما در اين زمينه همت بزرگي را از خود نشان داده و به اين وظيفه بزرگ جامه عمل بپوشند.
اميدوارم خداوند همه ما را در حراست از دين و مكتب اهل بيت توفيق بيشتر عنايت فرمايد و همه ما از اعوان و انصار بقيه الله الاعظم روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفدا قرار دهد , ان شاالله .

محمدفاضل لنكراني ـ 10/9/84