جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

نظر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى فاضل لنكرانى مدظله العالى راجع قضاياى عراق

 

بسم الله الرحمن الرحيم

محضر مبارك مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى آقاى فاضل لنكرانى دام ظله العالى

با تقديم سلام و تحيت، همان گونه كه مستحضريد قتل عام مسلمانان و مردم بى گناه عراق به ويژه در فلوجه و برخى شهرهاى ديگر در اين كشور اسلامى به اوج رسيده و جسارت اشغال گران و سلطه ارتش متجاوز امريكا بر سرزمين مقدس عراق روزهاى سياهى را براى جهان اسلام ترسيم مى نمايد. انتظار مسلمانان جهان از علماى آگاه و مراجع عظام اين است كه موضع قاطع و الهى خود را در اين روزهاى سر نوشت ساز به گوش جهانيان برسانند.

لذا از حضرتعالى استدعا داريم نظر مبارك را نسبت به اين هجمه صهيونيستى صليبى و كشتار بى رحمانه مسلمانان عراق به دست اشغال گران جنايتكار مرقوم فرماييد. بديهى است محكوميت جريان هاى مشكوكى چون القاعده و ديگر گروه هاى تروريستى كه خود ساخته و پرداخته امريكا هستند و دستاويز متجاوزان قرار گرفته است از ديدگاه مسلمين پوشيده نخواهد بود. سلامت و عزت روزافزون حضرتعالى و پيروزى اسلام بر كفر جهانى را از درگاه حضرت حق جل و علا خواستاريم.

جمعى از مقلدين و علاقمندان حضرتعالى

بسمه تعالى

هجوم كفار خصوصاً آمريكا به كشور اسلامى عراق ولو در ظاهر جنايتكارى قبل صدام را كه در واقع مأمور خود آنان بود از بين برد لكن از ابتدا اين اشغال براى تسلط بر كشور عراق و سيطره بر مقدرات آنان و قتل و غارت بى گناهان و به وجود آوردن حكومت مورد نظرشان بوده و هست امروزه بر همگان روشن است كه آمريكا هرگز به فكر ايجاد دمكراسى نبوده و نيست و با شعار مبارزه با تروريزم در صدد جهانى نمودن آن و تقويت دولت صهيونيستى است كما اينكه تشكيل گروه هايى به نام اسلام مانند القاعده با نقشه هاى خود آمريكا و همفكران اسرائيلى او است. امروزه قلوب همه مسلمانان و علماى جهان اسلام از حوادث جارى در آن كشور از قبيل هتك عتبات و تخريب مساجد متعدد مسلمين و قتل و غارت و كشتار بى رحمانه زنان و مردان و كودكان در شهرهاى مختلف اعم از شيعه و سنى خصوصاً جنايت وحشتناك اخير كشتن مجروحين و اسراء كه در مسجد پناه گرفته بودند و برگ سياه ديگرى در تاريخ حكومت ننگين آمريكا افزود، جريحه دار نموده است از اين رو بر نظاميان و مسئولين كشور عراق لازم و فرض است كه از حمايت آمريكايى ها و متحدانش اجتناب ورزند. از خداوند بزرگ خواهانم كه هرچه زودتر مردم عراق را از اين مصيبت بزرگ نجات داده و قبور مطهره و منوره عتبات را از شر آنان مستخلص فرمايد بحق حجتة الكبرى صاحب العصر والزمان عجل الله تعالى فرجه الشريف.

محمد فاضل لنكرانى
27/8/1383