جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام مرجع عاليقدر حضرت آية اللَّه العظمى فاضل لنكرانى به دومين جشنواره قرآن و مساجد در قم‏

 

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام و صلوات خداوند تبارك و تعالى بر پيامبر رحمت نبى اكرم‏صلى الله عليه وآله كه حامل بزرگترين امانت الهى وواسطه در نزول جامعترين دستور دين يعنى قرآن كريم است.
سلام و درود بى حد و حصر خداوند و ملائكه بر آل او باد كه اسرار و حقايق اين كتاب، تفسير و تأويل‏آيات آن در صدور مبارك آنان است و رحمت خداوند بر پيروان و شيفتگان و قاريان و حافظان اين ثقل‏اعظم حق تعالى و سلام بر شما جوانان باايمان كه خود را معطر به دو نور قرآن و مسجد نموديد.
عزيزان و فرزندان دين و قرآن بدانيد و بحمداللَّه مى‏دانيد كه ازخصائص اصلى و جوهرى اين كتاب‏نورانيت وحدانيت است و اين ويژگى دائمى و هميشگى است در همه اعصار و براى همه نسلها و در همه‏ابعاد، اين شگفتى هست و كسانى كه خود را همراه اين جلوه نورانى حق تعالى قرار دهند هرگز فتنه‏ها وتندبادهاى حوادث آنان را اسير و متحير نمى‏سازد.
شعاع اين نور عظيم به عظمت همه حوادث و وقايع گذشته و حال و آينده و بلكه به عظمت همه‏موجودات و حقايق عالم است و براى همه اقشار و گروه‏ها با نورانيت خاص خود هدايتگرى دارد براى‏سالكان و پيروان طريق معرفت آنچنان ظهور وتلألويى دارد كه در عين حكومت سكينه بر قلوبشان،هيچگاه در وادى قرب آرام نخواهد بود، براى حاكمان و سياستمداران برهانى قاطع و دليلى راسخ ومحكم است، براى عالمان‏و پويندگان راه علم و دانش، سفره‏اى است كه هيچگاه برچيده نخواهد شد ودرمقابل انحرافها و بدعتها و كج رويها چراغى است فروزان كه هيچگاه خاموش نخواهد گرديد.
از اين رو بر تمامى انسانها خصوصاً جوانان عزيز فرض است كه با قرآن انس گيرند وبراى رشد و تعالى‏روحى خود و چيره شدن برهمه مشكلات شخصى و اجتماعى و فرهنگى خود از آن استمداد جويند و برمسئولين ما و نيز علماء و ائمه جمعه و جماعات لازم است تا زمينه‏هاى پيوند و انس هر چه بيشتر جوانان‏با قرآن فراهم سازند.
اينجانب به شما عزيزان كه در بهترين دوران عمر خود، قرآن و مسجد را محور زندگى خويش قرارداده‏ايد تبريك مى‏گويم و از خداوند براى توفيق هر چه بيشتر شما استمداد مى‏جويم از كسانيكه درتشكيل اين جشنواره زحماتى را متقبل شدند تشكر مى‏نمايم.
خداوند زندگى همه ما را قرآنى و ممات و حشر ما را نيز با قرآن قرار دهد انشاء اللَّه‏
 

محمد فاضل‏
12/6/1382