جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام مرجع عاليقدر حضرت آية اللَّه العظمى فاضل لنكرانى (مدّظلّه) به مناسبت ايام فاطميه

 بسم الله الرحمن الرحيم

ان الذين يوذون اللَّه ورسوله لعنهم اللَّه في الدنيا والآخرة واعدّ لهم عذاباً مهيناً (احزاب 57)
قال رسول اللَّه‏صلى الله عليه وآله: فاطمة بضعة منّى يوذينى من آذاها


پيرو نوشتارى كه سال گذشته به مناسبت سالروز شهادت صديقه كبرى فاطمه زهراعليها السلام تحرير شد معروض‏مى‏دارد، بزرگداشت شهادت اين بانوى بزرگوار كه اوّلين و باشخصيت‏ترين شهيده راه ولايت است، تجديد عهد با مقام‏شامخ ولايت كه اكمال دين و اتمام نعمت خداوند با آن است، مى‏باشد. فاطمه‏اى كه رضايت او رضايت پيامبرصلى الله عليه وآله‏ورضايت پيامبر رضايت‏خداست. فاطمه‏اى كه‏ائمه بزرگوار مايعنى كاملترين انسانهاى تاريخ بشريت به مادرى او افتخارمى‏ورزيدند. فاطمه‏اى كه با عمر بسيار كوتاهش، تشيّع را براى هميشه بيمه كرد، فاطمه‏اى كه با خطبه غرّايش دوست‏و دشمن را حيرت زده نمود. فاطمه‏اى كه با گريه‏هاى مداومش در داخل و خارج شهر مدينه عظمت مصيبت از دست‏دادن پدر و مظلوميت شوهرش را به گوش همگان رسانيد و هنوز گويا صداى آن در فضاى مدينه طنين‏انداز است.
ما شيعيان افتخار مى‏كنيم كه معارف حقيقى و بى‏شائبه دين را از مكتب فرزندان معصوم او فرا گرفته‏ايم. معارفى‏كه با عقل سليم منطبق، و در هر شرايطى قابل عرضه، و برخوردار از جامعيّتى كه به همه نيازهاى بشرى پاسخگواست. با مكتب فاطمه‏عليها السلام و فرزندان اوعليهم السلام ملت بزرگ و آگاه ايران توانست در برابر ظلم ظالمين ايستادگى و استقلال‏و عزّت خود را به دست آورند. از اين جهت دشمنان قسم‏خورده اسلام متوجه اين نكته شده‏اند كه براى نابودى اين‏ملت بايد فاطميه و عاشورا و شعبان و رمضان را از اين ملت بگيرند و آنگاه به اهداف شوم خودنائل شوند.
در اينجا تذكّر مجدّد اين نكته را لازم مى‏دانم كه تعظيم اين ايّام و به پاداشتن مجالس عزا و مصيبت از سيره‏مسلمّه و عملى امام خمينى رضوان اللَّه تعالى عليه بود و اين امر ارتباطى به قضيّه وحدت ندارد. مسئله وحدتى راكه‏امام بزرگوار و آية اللَّه بروجردى قدس‏سرّهما بر آن تأكيد داشتند نه به اين معنى است كه شيعه نسبت به اعتقادات‏مسلّمه خود سكوت كند يا آن را ناديده بگيرد بلكه مقصود وحدت تمامى مسلمين در برابر استكبار جهانى است كه‏داعيه قدرت منحصره داردو با الهام از صهيونيزم در فكر فرو پاشيدن مبانى متقن اسلام است.
اينك بر عموم شيعيان است كه در روز سوم جمادى الثانيه كه از طرف دولت جمهورى اسلامى تعطيل رسمى‏است، محافل و مجالس عزا اقامه نموده و با دستجات عزادار در كوچه‏ها و خيابانها ظاهر شوند تا گوشه‏اى از حق آن‏شهيد را ادا كرده باشيم.
يريدون ليطفنوا نور اللَّه بأفواههم و اللَّه متمّ نوره ولو كره الكافرون (نور الهى براى هميشه تاريخ روشن، و دلهاى‏خالى از تعصب از آن استضائه مى‏نمايند.)
 

محمد فاضل لنكرانى‏
7/5/1382